Wednesday, October 9, 2013

Istinjak (Basuh Berak)


Hai,
Sebenarnya dah lama guwa perati. guwa pendam.
Serius lama. Serius.
Tapi tadi kemuncak segalanya.
Guwa ada conference. Di sebuah hotel 5 bintang.
Sebab kebosanan dengan ceramah speaker orang putih guwa terasa nak berak.
Sebab malas nak berjalan, guwa cuba tahan, tapi tak berdaya.
Dengan pantas guwa menuju ke restroom terdekat.
Selak pintu toilet pertama. Eh Jilake
Pintu kedua. Eh Jilaka
Pintu ketiga.pun Eh jilaka
Hos air tak ada.
Secara automatik rasa nak berak terbantut.
Nasib baik terbantut. Tak payah guwa struggle nak istinjak dengan tisu.
Cuba bayangkan kalau cirit? Tak gile?
Kepada hotel dan shopping mall yang kononnya bertaraf antarabangsa.
Please take note. Mohon prihatin.
Kita bukan dekat amerika. Ini Malaysia
Kaya macam mana pun, biarpun berbeza ideologi politik, Biarpun berbeza citarasa,
Kalau bab basuh berak. Semua sama. Kami nak air paip!
Bukan payah nak pasang paip air.
Bullshitted.
 

5 comments:

akmall on October 9, 2013 at 9:42 PM said...

Memang suka baca tulisan ni!!! memang slumber.. suka!

Anne Nurain on October 13, 2013 at 12:14 PM said...

hahaha..
betul tu..
tension je kalau jumpa toilet macam tuh..

AzyAdnan on October 14, 2013 at 11:21 PM said...

kadang-kadang cuma ada satu je tandas yang ada paip. hahahahahhh

MIMIE AIZA on October 22, 2013 at 11:10 AM said...

samala.. kdg2 tandas yg ada paip limited. lps tu semua org dok beratur nak tandas ada paip.

Sheila Salim on January 16, 2014 at 5:33 PM said...

Assalamualaikum. sheila selalu tak jadi nak masuk toilet pasal ni la. takda paip. gila betul. kita ni orang melayu, mesti nak cebok punya. huwaaaaa

 

Designed by #