Wednesday, August 28, 2013

aku kau dengki, eh ape yang kau dengki sangat ni

Manusia, eh melayu kot , selalu sangat, bila dikata, di kritik, dikondem,
eh semua la.
tegur suruh tutup aurat pon termasuk
akan pakai alasan ;
eh, jangan jaga tepi kain orang,
melayu memang suka dengki dengan bangsa sendiri.

Tak ape. harapnya satu hari nanti awak akan terus "sesat" selamanya tanpa ada orang dengki, jaga kain, kritik, kondem. 
semoga awak-awak semua akan terus hanyut dengan perasaan perasan betul selamaya awak.

selalu jugak, alasan yang awak bagi
tegur biar berhikmah, baik-baik , lembut-lembut.

betul, tapi dah 18 kali tegur dengan hikmah awak buat bodoh, memang dah sampai masanya, malah layak awak kene tampar dengan selipar pon

bukan semua yang tegur tu dengki, jangan perasan yang awak tu bagus sangat sampai ingat semua orang pon nak dengki dengan awak.
mungkin yang menegur, jauh lebih baik dari awak.

sekian

nota stokin kaki : awak tu untuk semua, bukan awak yang baca. awak la. aah awak.

3 comments:

Anne Nurain on August 28, 2013 at 11:14 PM said...

melayu, opss! manusia takkan pernah puas hati.. ada ja yang tak kena di hati diorang.. PHD takkan hilang selagi melayu masih ada.. hehehe..

athirah on August 29, 2013 at 8:23 AM said...

haaa.... ak dengki ng ko ni... hahahhahaha.....

jemput dtg majlis ak nti... kah kah kah....

Sheila Salim on January 16, 2014 at 5:40 PM said...

Assalamualaikum. aku dulu kaki dengki skrg insaf gila. hahaha. aku nak buat baik je dengan org. nak peace no war ;p

 

Designed by #