Wednesday, October 31, 2012

kesian perempuan

Perempuan ni makhluk yang kesian dan dikasihani.
Selalu sangat perempuan ni kene kutuk, kene keji, kene umpat, kene fitnah.
Maklumlah. insan yang lemah.




Cerita 1.

Masa kat matrik.
Guwa ade 2 helai je baju kemeja.
Kaler ijau dengan oren.
Isnin sampai rabu pakai ijau. Hari lain pakai oren.
Takda sapa pon kisah.

Member guwa. Seorang perempuan
Pada hari rabu. Terpakai baju yang sama yang dipakai beliau hari isnin.
Semua orang kesah.
"Malas gosok baju lain la tu"
"Eh?ni baju ko pakai dua hari lepas kan?"
"Kau xda baju lain ke weh"
Dan lain lain lagi.

Kesian kan?

Cerita 2.

Masa kat matrik.
Dalam 1 dewan kuliah. ada 76 orang lelaki.
23 daripadanya pakai baju warna merah. corak plain.
takda sapa pon bising.

Member guwa. perempuan.
Pada hari rabu 23 february 2005 kalau tak silap
Pakai baju kaler putih, bunga merah.
tengah syok lepak kat library, tetiba lalu sorang minah, pakai baju sebijik sama.
terus member2 guwa yang lain kutuk dan mentertawakan beliau sebab pakai baju sama dengan budak tu
pelik. ape yang lawak ntah.
guwa je tak kutuk.

kesian kan?

To be continued..

30 comments:

najihahfara on October 31, 2012 at 3:45 PM said...

kesian kat kaum sendiri.

Ckin Kembaq on October 31, 2012 at 3:47 PM said...

betul tu..sy as perempuan pun pelik..kalu lelaki pakai baju sama, xda org peduli pun..tp kalu pempuan, adeh.mcm2 nak ditegurnya..tengok pelik pun ada. =) lumrah hidup pempuan kot? =)

hana on October 31, 2012 at 3:52 PM said...

tau x pe..
kesian tau asek kne kutuk je...
=D

Haris Khairuddin on October 31, 2012 at 3:55 PM said...

pompuan mmg makhluk yg patut dikesiani.. sebab pakai tudung sama pon nak kecoh 1 fakulti. pastu siap upload dalam fb lagi.

*benda2 camtu mmg satu isu besar eh bagi kaum hawa?? (=.=")

4feet8 on October 31, 2012 at 3:57 PM said...

saya pon kena. bila sorg rakan office lelaki tanya camnih;
"eh, bukan kau dah pakai baju ni 2 minggu lepas ke..?"
boleh?..
grrr

Cik Eka on October 31, 2012 at 3:59 PM said...

hahahaha.

betul la..

eka kan,kalau nampak je perempuan pakai baju sama ngan eka pakai,terus rasa tak keruan...

hahahahaha

malu pun ada...
tak tau nape..semulajadi orang perempuan kot..

hahahahaha

★cik nessa ★ on October 31, 2012 at 4:03 PM said...

oh wanita ~ mmg kesian.

hudahassan ^^ on October 31, 2012 at 4:19 PM said...

yg ketawekan tuh lelaki ke perempuan .

klu lelaki , mang kesian lah kan perempuan . isk3 .

klu perempuan , meh sni nak tnye . Buat ape ketawekan kaum sejenis . buat malu jek . klu perempuan , kne lah back up . kte kan kaum yg lemah . :(

I`mulan on October 31, 2012 at 4:27 PM said...

kesian kat saya... sebab saya kaum perempuan... lumrah alam... :)

♥ Nana BamBam ♥ on October 31, 2012 at 4:30 PM said...

ingat xde sape ke pakai corak yg dibeli tu sama?

eh pelik...itu pon nak kutuk kaa?


eh continue ke? alahai..kekee

Anonymous said...

lelaki memang kepala selumber ... perempuan lain ... tapi kesian jgk takkan tersama pakai baju pon tak boleh >...<

izfanora on October 31, 2012 at 4:52 PM said...

hahaha.. bila baca nie serius tergelak.. sebab pnh jd kat aku..

xr kesian sgt pun actually. tue menandakan org prihatin dgn kewujudan kita sampaikan apa yg kita pakai pun org ingat. hihi.. :P

NIA SI DRUMSTICK on October 31, 2012 at 4:56 PM said...

hahaha..sakit at tol part baju sm kene tego..heee..ingat kite ne nak beli baju tiap ari ke..

ct cheery on October 31, 2012 at 5:50 PM said...

a'ak memang cian ngan pom ni..pe diowang pakai and pe diowang buat always jd perhatian..cian..cian!!

AHMAD AFIQ on October 31, 2012 at 6:45 PM said...

sedih sungguh. tapi aku pon lebih kureng.terserempak sama aku akan sembunyi

chemay on October 31, 2012 at 9:30 PM said...

pelikk.
kenapa kalau perempuan terus jadi tumpuan?
:O

zila manaf on October 31, 2012 at 9:54 PM said...

perempuan hotstufffff....hahah

MIMIE AIZA on October 31, 2012 at 11:54 PM said...

betul la abg naz.. kadang2 menyampah dgn org yg suka membahan ni..

Hansyirah Takezur on November 1, 2012 at 1:08 AM said...

lol.. agree..

aku pon terfikir jugak tp tak dapat2 jawapan. ish3

EZAN IDMA on November 1, 2012 at 9:11 AM said...

aku kalau org pakai sama baju dgn aku , aku lari cepat2 , kakakaa

cik-bakal-puan. :) on November 1, 2012 at 10:35 AM said...

AHHAHAH. Kelakar. Semua benar-benar belaka. Hampas kelapa tul. :P

♥♥szumika sakni♥♥ on November 1, 2012 at 11:43 AM said...

kecian pompuan...aku pun cm tu jgk..kdg pkai kasut sma pun org kecoh...malu bkn sbb sma tp malu sbb org bsg n gelak... :(

SURIA AMANDA on November 1, 2012 at 4:20 PM said...

aku pernah kena..mmg rasa mcm nak sepak jer org yg gelakkan aku tuh

Namee Roslan on November 1, 2012 at 5:37 PM said...

eh tapi aku rasa gelabah la kalau jumpa org baju sama. hehe

Farah Zahid on November 2, 2012 at 11:23 AM said...

ala, aku pun penah kena..
kat matrik lar ni citernya..
bezanya, baju kurung aku kaler ijau, budak-pempuan-kuliah-mana-ntah pakai baju kurung kaler ungu, design bunga sejibik sama weh, haha!
tak pasal ada kawan tegur sebab sama, hampeh betul!

Miss A on November 5, 2012 at 12:07 PM said...

haha, biasalah perempuan. rasa inferior lah kalau orang lain ada benda sama dengan dia. It's normal man! :P

Ain Dzaya on November 5, 2012 at 1:24 PM said...

jelas kesian kau kat situ..hahaha

dhiashahida on November 6, 2012 at 10:21 AM said...

pnh terkena macam ni..rs mcm ank beranak je ngn org tu..hak2...singgah follow..;)

Ainismaira on November 11, 2012 at 8:09 AM said...

sbb org pmpuan mmg camtu.. xkesian kat org.. diri sndiri tkene.. haha..

hara on November 12, 2012 at 10:58 PM said...

haha..besela tu, xkan nak satu baju tu special utk ko sorang kn? n kalo nk tau, bdak laki pn slalu kna kutuk, bukan sbb baju sma ngn org lain, tp sbb pakai baju yg sama bbrapa hari. ingt org x perasan ke..

 

Designed by #