Sunday, September 9, 2012

Rogol itu free lagi syok


Ini kes minggu lepas.. maaf, guwa agak tertinggal...


"....Seorang lagi telah dibebaskan dengan bon jaminan berkelakuan baik atas atas kesalahan merogol. Kali ini ialah seorang juruelektrik yang didapati bersalah merogol teman wanitanya berusia 12 tahun sebanyak dua kali pada tahun lepas.

Hakim Mahkamah Sesyen Sitarun Nisa Abdul Aziz mengarahkan Chuah Guan Jiu, 22, dibebaskan dengan ikat jamin RM25,000 dengan bon jaminan berkelakuan baik.
Beliau berkata mahkamah mengambil kira faktor Chuah yang masih muda dan kesalahan pertama...."

Ini pula kes bulan lepas...

".... kes bekas pemain tenpin boling kebangsaan Noor Afizal Azizan yang dibebaskan dengan perintah berkelakuan baik selama lima tahun dengan ikat jamin RM25,000 selepas dia mengaku bersalah merogol seorang gadis berusia 13 tahun...."


Kalau macam ini punya kes masih boleh dipertimbangkan malah dilepaskan dengan alasan yang tidak masuk akal agak-agaknya adik-adik kita yang bersekolah itu selamatkah sangat masa hadapan mereka nanti?

Ini seperti memberikan ruang dan petunjuk yang lebih besar lagi kepada penjenayah yang bernama perogol untuk lebih berhati-hati bila memilih mangsa.Mereka sekarang sudah tahu mangsa yang bagaimana harus mereka pilih dan tahu juga bagaimana untuk melepaskan diri dari hukuman!

"....ini kesalahan pertama mereka ...dan mereka masih muda dan punya masa hadapan yang cerah...."


Bagaimana pula masa hadapan si mangsa rogol?
Hakim tidak ambil kira ke apa pula nasib mangsa yang kena rogol itu?

Eh! aku sudah mulai curiga dengan undang-undang yang diguna pakai di negara aku sendiri.Sejak bila kesalahan yang begini punya besar boleh jadi mudah kepada si tertuduh?

Agak-agaknya la kan selamat lagikah semua gadis-gadis yang berusia dibawah 16 tahun berada sendirian dijalanan?

Ini siapa boleh jawap sekarang?

Seronok la merogol lepas ni,nyum3

chow!

kredit to lelaki semalam <-- mohon klik

12 comments:

Syazwan Che Deraman on September 9, 2012 at 10:40 PM said...

ouh.
pernah baca entry tuh.
rogol free.
nak berak pon kena bayar.

Umie Naziera on September 10, 2012 at 6:50 AM said...

habislaa...bergumbira la perogol2 diluar sana

Novelgurl on September 10, 2012 at 8:18 AM said...

x adil !!

MizzTina on September 10, 2012 at 10:56 AM said...

"masih muda, ada masa depan".. apa punye kenyataan daaa... habis mangsa rogol yg dh gelap masa depan tu acane? ptt kena bunuh sebab xde masa depan.. bodoh!!


ok, gua termarah..mana hak sebagai seorang wanita. rs nk bangkitkan emansipasi wanita je la..

♥♥szumika sakni♥♥ on September 10, 2012 at 11:52 AM said...

sy pn pelik...nmpknye skrg lelaki bebas la mlakukn aktviti ni kn...ni ptt sedia asid ni lau g mna2....huhuhu

Anonymous said...

Mungkin sbb ikut keterangann bukti2masa bicara, mangsa rogol sbnrnya rela.. tak dipaksa untuk buat seks.. tp disebabkan undang-undang kata, "bwh umur 18 tahun, walaupun rela, ttp dikira sbg rogol".. So, salah siapa sbnrnya???

Dilla Ady on September 10, 2012 at 4:45 PM said...

ni kire rogol lagi ke?

makin pandai manusia, makin mengarut undang2 jadinye!

Anonymous said...

mana keadilan untuk seorang insan bergelar wanita?????? dunia sekarang masih menakutkan................................

Anonymous said...

@Anonymousyg ni bkn kes rogol,tp kes seks bwh umur... muda muda gatal nk merasa kote.yg sbnr rogol bwh umur apabila mangsa memang tnpa kerelaan dirogol...

Eazy Izzuddin on September 11, 2012 at 7:04 PM said...

tak patut di bebaskan

Namee Roslan on September 12, 2012 at 4:45 PM said...

gulp.......:/

LelakiSemalam on September 12, 2012 at 11:03 PM said...

xfaham kannnn?

 

Designed by #