Tuesday, August 28, 2012

lawak tak lawak la : Manusia kurang ajar pada pandangan mereka

Hai,
Guwa balik kampung dua minggu.
Bosan. asal balik kampung je tengok muke kazen guwa.balik kampung je kazen guwa. takda kelainan.
mohon tahun depan sara ali, izara aisha dengan neelofa jadi kazen guwa.
Dalam kebosanan tu sempatla guwa lepak dengan ayam dgn lembu atok guwa.

Banyak yang dorang tak puas hati kat kite. salah satunye mereka mengatakan yang kita kuang jaq

Ayam : Manusia ni memang kuang jaq, jilake sungguh.
Lembu: laaaa, awat hang kalut ni kak oi?

Ayam : Guwa ni tiap-tiap minggu beteloq.cadangnye naklah dapat 2-3 ekor anak. waris. senang, harta aku nanti adelah pewarisnye. tp tula. hari2 pulak manusia makan teloq guwa. guana nak dapat anak.haih
Lembu : Alah kak oi, stendart la manusia. jilake, pastu tak kenang budi.sedeh.

Ayam  : apesal?ko pon ade tak puas hati gak ke babe?
Lembu: Ade la kak oi, tiap2 hari la pulak manusia2 tu minum susu aku.

Ayam : so what?salah ke?
Lembu : Salah la. xde sorang pon panggil aku mak ke, mama ke, mummy ke. aku rassa tak dihargai. sob

Ayam : pulak. WTH


p/s : lawak ke? sikit la.

21 comments:

Farah Zahid on August 28, 2012 at 1:00 PM said...

kah kah kah... :D
oke, sikit je gelak, sebab sikit je lawak..

Syazwan Che Deraman on August 28, 2012 at 1:10 PM said...

kihkihkih.

ramainya anak lembu dalam dunia ni.

selamat hari raya bro.

Maria Menado~ on August 28, 2012 at 1:24 PM said...

hahaha.. itu kelakar~~ :)

Syafik Coklat on August 28, 2012 at 1:53 PM said...

RASA NAK SEMBELI 2 EKOR MAKHLUK TU.LAPA...HAHA

Rozuan Ismail on August 28, 2012 at 3:48 PM said...

nak lawak pelan2 je

LelakiSemalam on August 28, 2012 at 4:29 PM said...

izara neelofa...peh tak hengat!

eyjalukman on August 28, 2012 at 6:15 PM said...

hehh lawak laa jgk :D yg lembu tu tkleh blah.

Anonymous said...

lawak lama lah der...hiii~
lawak dlm sms bila taon tah...heh3

Sayidah Nafisah Ruslan on August 30, 2012 at 11:43 PM said...

tak suka susu.. so tak boleh panggil lembu mak.. kesian lembu tu..

Cik Ummi on August 30, 2012 at 11:49 PM said...

anak lembu dah terlalu ramai kat dalam dunia neyh.. wakakaka

Elie Lily on August 31, 2012 at 10:13 AM said...

kalaulah manusia boleh dgr binatang tu berkata-kata kan? hahaha

qasehraihan on August 31, 2012 at 4:17 PM said...

neelopak tu xyah lerrr...

entry gambo raya..

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/08/entry-gambar-qasehraihan-julung2-kali.html

Scarlett O'Hara on August 31, 2012 at 6:23 PM said...

Lawaklah jugak.

Atiqah Wadiah on September 1, 2012 at 11:09 PM said...

haha~lawak sgt :D btw,blh plak lembu dgn ayam b'tutur..dorg guna standard language ke?hikhok :P

Cik Eka on September 3, 2012 at 8:00 AM said...

hahaha..... sian lembu...

p/s: terima kasih komen..yang pasal keje gomen tu,saya pun keje gomen gak,tak guna kabel pun..Alhamdulillah dapat jugak.rezeki..

haz on September 3, 2012 at 1:30 PM said...

kambing lak mana? kesian dia dirinya dilupakan. hahaha

nur anis on September 3, 2012 at 1:37 PM said...

laa..kenapa tak join sekali dorang borak tu..haha

MIMIE AIZA on September 3, 2012 at 1:39 PM said...

ada six sence tuuu.. siap blh paham bahasa2 binatang ni.. hahaha..

zEri sAfEerA on September 3, 2012 at 9:58 PM said...

hakhak ^^ x pasal2 nk kna ngaku mak. aiyark,,,

Ain Dzaya on September 6, 2012 at 12:07 AM said...

dah smilanplohpat kali rasanya baca artikle nie..tak lawak..bolehla...

Yousof on September 6, 2012 at 11:55 AM said...

Kehkehkeh.. Lawak tu ada la sikit.


Tapi dalam lawak tu ada benarnya. Manusia sekarang makin ramai yang tak kenang budi mak bapak.


 

Designed by #