Friday, July 20, 2012

Kisah sedih seorang sahabat : Opek

Aku ada kawan.
Nama dia Taufik.
Seperti Taufik-Taufik yang lain, orang panggil dia Topek.
Tapi aku panggil beliau Opek.
Hemsem?mestilah tak.
Tapi beliau sangat baik hati
Sangat. tu pasti.


Bagi aku beliau kawan spesial.
Beliau jenis kawan yang takkan tinggal kawan beliau ketika susah.
Serius
Segala "adjektif" yang baik-baik sume boleh bagi kat beliau + gila-gila

****

Beliau satu-satunya kawan yang panggil aku "ziwol". :)
Aha. ada satu lagi yang buat beliau spesial
bila beliau call, beliau selalu borak dengan aku guna pelat gedik. hee
contohnye :

"ziwol, ziwol ade ane ni?"
"ziwol, ziwol dah mamam ke?jom la mamam ngan opek.opek lapa la"

Kadang-kadang rasa jijik. tapi tu la. haih
Opek,opek. ko memang sengal.
Kawin pon tak bagitau aku. sengal

*****

Hurm,
Hari ni aku mohon pada korang,mohon sangat.
Tolong doakan kawan aku opek.
Semalam, aku dapat tahu beliau kat hospital.
Beliau mengidap cancer darah :(
Kata doktor, kes beliau kes yang sikit aneh. satu dalam sejuta.
Sekarang ni beliau sedang menjalani rawatan kimoteraphy


Sampai saat ni aku masih lagi tak dapat kontek beliau.
Mungkin lepas ni.
tapi ni sms terlatest yang beliau hantar kat kawan aku:


"InsyaAllah aflah...arini pny efek kemo kuat sgt...muntah bagai....tp smgt and doa hampa semua buat aku nk lwn semua ni...thanx weh...aku xkan putus asa...dengan nama Allah yang Maha Penyayang,aku doakan urusan dunia akhirat semua hampa dipermudahkan...setiap solat aku doakan semua dosa kita diampun oleh Allah....semoga ikatan ukhwah kita semua di bawah lindungan rahmatNya.teruskan doa utk aku sm na lah..."


Doakan beliau ye kawan-kawan. doa itu senjata orang muslim. aku sangat percaya dengan kekuatan doa. apa yang kita anggap mustahil mampu berlaku dengan kehebatan doa dan izin Allah.


kepada opek. cepatlah sembuh. kalau opek sakit sapa nak kol ziwol panggil ziwol ziwol lagi. sembuh cepat2 tau.

p/s : ni facebok beliau. mana tahu ada antara korang yang kenal beliau

Facebook Opek

Opex si baju merah


lagi satu,untuk pengetahuan, kos rawatan kimoteraphy agak tinggi. if ada, sesiapa yang rasa ingin memberi sumbangan dalam bentuk wang ringgit, boleh hubungi aku di nazirulhazwanws@gmail.com
hanya Allah yang boleh membalas jasa baik korang:)


Sekian~



11 comments:

[k]o{q}i[n] on July 20, 2012 at 9:06 PM said...

aku doakan moga opek cepat sembuh... amin

bukankosong on July 20, 2012 at 9:13 PM said...

sedih baca, aku mendoakan moga beliau cpat smbuh, moga bulan mulia nih, doa diperkenan, aminnn

eyjalukman on July 20, 2012 at 9:22 PM said...

uncle , kanser dy pelik cmna tu ? arwah adik kita dlu pn kanser darah . doctor pn kata kanser adik kita tu pelik . tp dah sampai ajal,arwah meninggal thun lepas,sakit stahun je tros pergi . papepun , doakan smoga kwn uncle slamat n shat sntiasa . trylah mohon MAKNA ,mna thu dpt bntuan.

hana on July 21, 2012 at 2:22 AM said...

semoga dia cepat sembuh..
saya doakn yg terbaik untuk die.

Anonymous said...

semoga dia sembuh..aminnn....

Anne Nurain on July 21, 2012 at 9:38 AM said...

semoga kawan awak cepat sembuh dan tabah menghadapi ujian ini.. :D

Cendol on July 23, 2012 at 3:32 PM said...

kesiannye dia..moga cepat sembuh n dipermudahkan segale urusan..
Cendol tak dpt menyumbang wang ringgit kerane tak berduit

Anonymous said...

Semoga kawan hang cepat sembuh...Ameen......

NiGhTiNaNgLe_FARA on July 24, 2012 at 9:24 PM said...

satu dalam sejuta..
kesiannye...

just doakan dia dapat sembuh.. aminn

ain dzaya on July 25, 2012 at 9:36 AM said...

semoga beliau cepat sembuh..ain hny mmpu berdoa je la..nk kasi wang ..seposen pun xde dlm poket..

Entri Bergambar | 6 Tips Blogging Awesome Nuffnang Blogopolis

hidayat yat on April 28, 2013 at 10:36 AM said...

Salam.sayu yat membaca nukilan kisah korang.meskipun lewat,yat tetap akan mendoakan semoga dia selamat dan dalam sihat,harapan agar dia sembuh.maaf x mampu sumbang dana.hanya. doa yang ikhlas pemberian yat

 

Designed by #