Sunday, June 24, 2012

susah sangat ke?

Hari ni bukak fesbuk.
Kalau bukak fesbuk mestilah stalk gambar.
Tiba nampak gambar ni :



Kesian. moga2 Allah sembuhkan dia
andai kata beliau meninggal.syurga pasti tempat baby tu :)

Seriusly,
selalu iklan mohon bantuan gini keluar.
Sadis.
If guwa jadi PM malaysia
Guwa akan wujudkan satu tabung khas.
Setiap warganegara yang gaji lebih rm1500 kene spend SERINGGIT setiap dua bulan sekali
so. Mengunakan matematik sekolah rendah. if ade sejuta orang yang gaji lebih RM1500 guwa dapat RM 1juta setiap dua bulan.
Atau 6 juta setahun
Duit tu guna untuk benda2 macam ni.
Alah.bukan nak pakai banyak.
Paling2 banyak guwa pernah tengok RM 100k.
Tak payah la lagi mak ayah kene buat iklan.
Senang kan?
Ke rakyat malaysia kedekut sangat nak bagi seringgit?

Ke salah apa yang guwa pk?

So apa lagi.undi guwa kat dun sepang next PRU


P/s : takkan la sejuta je rakyat malaysia yang gaji lebih RM1500?

12 comments:

chemija on June 24, 2012 at 12:20 PM said...

cadangan yg bernas ^^.

onie on June 24, 2012 at 12:26 PM said...

betul gak wei...ni dak... banyak berjoli kerajaan sekarang.... yang susah tak dipandang,yang senang terus dikasi senang, apa laaa

Umie Naziera on June 24, 2012 at 1:35 PM said...

calon xbrdftar,xmo undi

Nur Emilya on June 24, 2012 at 3:40 PM said...

kesiannya baby tu :/

MissThe3Dara on June 24, 2012 at 5:36 PM said...

Subhanallah , idea yang bernas. Insya'Allah , cepat cepat lah jadi dun Sepang :)

BisMi Aishah on June 24, 2012 at 10:55 PM said...

Ya Allah kecian nye dier ;)

MyMy on June 24, 2012 at 11:31 PM said...

kita bawa hal ni ke dewan parlimen boleh? :)

Mama Durrany on June 26, 2012 at 10:55 AM said...

semoga adik sufi cepat sembuh!

ain dzaya on July 4, 2012 at 4:51 PM said...

ang je lah jadi...PM ..
nak tunggu PM kita buat begitu..berzaman lagik la...

kalau rasa CREATIVE, ARTISTIK, GEORGEOUS, ADORABLE, FASHINABLE,OWESOME clik sini : Konspirasi Blogger Kreative 2012
Jiwa daku sedang berperang

MIMIE AIZA on July 16, 2012 at 8:40 PM said...

waaa manifesto yg baguss...

Anonymous said...

pikiran ang sama ngan aku..hahah

~Budak Merah~ on August 13, 2012 at 11:07 PM said...

Bagos idea tu. Bila tgk tv, pasal benda2 ni... selalu pk, mane pegi golongan jutawan? Mane pegi golongan yg kaya raya tue... Mana pegi pihak terbabit? Xkan la buat keja dlm negara/luar negara je... kebajikan xleh ambik peduli ke? Kdg2 rasa, Alhamdulillah kita nie sederhana...kalau hidup mewah tp x ingat susah senang org len...rase brdosa lak.

 

Designed by #