Tuesday, June 5, 2012

cita-cita adik saya

Dulu masa sekolah rendah
soklan yang paling cikgu suka tanya --> " nanti besar nak jadi apa?"
Pelik. Tiap2 tahun tanya soalan sama.
No wonder bebudak lambat berkembang

Guwa tanya soalan yang sama kat adik guwa
saja. testing
jawapan dia agak awesome
Nak jadi ustaz

Terkesima sat.
Hipotesis : betol lah orang kata. ustaz don dengan azhar idrus punya pengaruh amat besar
sampai boleh tarik minat budak-budak nak jadi ustaz.


    gambar : style gile ustak dong.

"apasal ustaz?" - soal guwa
"sebab lelaki. kalau perempuan jadi ustazah" - jawab beliau dengan teramat selamba. macam pundek.

"betol-betol la budak.apasal nak jadi ustaz"
"sebab boleh lawan hantu macam dalam movie tuh.power kot"

=.= Okeh.
Rupanya movie melayu still ada pengaruh yang baik kat bebudak.


P/s : mase skolah rendah aku cakap nak jadi programmer. menangis cikgu

17 comments:

hana on June 4, 2012 at 11:26 PM said...

hahaha..
anak sedara sye nk jd imam muda..
pengaruh imam muda nye pasal..
hahaha

maina on June 4, 2012 at 11:45 PM said...

hahaha, terbaik la adik kau. dulu masa aku kecik nak jadi polis, dah besar sikit nak jadi artis. dah besar lagi nak jadi akauntan, lepas tu cikgu. laa ni, aku nak jadi isteri solehah buat suami aku. hahahaha

fuhhh~ panjang komen aku :P

zuhaida on June 5, 2012 at 12:26 AM said...

amboi cita-cita. kemain. sampai sedih cikgu tu dengar. haha :D

hudahazwani on June 5, 2012 at 2:43 AM said...

hahahaha. .
bagaimana pule dengan cita-cita nazirulhazwan ?? ^_^

Kuronofu91 on June 5, 2012 at 3:04 AM said...

APa pun tak boleh, hahahaha

https://www.facebook.com/kuronofuphotography

Rozuan Ismail on June 5, 2012 at 8:58 AM said...

nape cikgu nak nangis plak?

*Mrsfarahzaki * on June 5, 2012 at 9:51 AM said...

hahahha..masa time paah jawapan plg cliche nak jadi cikgu..hahahha sume nk jadi cikgu.last2 takde pun yg jdi cikgu rasanya..haha

mynameismy on June 5, 2012 at 9:53 AM said...

dahsat la kecit2 dah pandai cakap programmer. mau tak menanges cikgu..-..-

♥ MS ♥ on June 5, 2012 at 1:03 PM said...

oh ustakkk donggg :P

YanaMIB on June 5, 2012 at 1:57 PM said...

ada kwn skola aku cita² nk jd perdana menteri..terkedu cikgu dgr..setiap thn mmg tu je jwpn dia..time study kt U mmg dia amek bidang politik..tp dh keje lari bidang lak..terbantut cita2 aku nk undi kwn aku tuh jd PM..hohoho =P

Lydia Miza(Aidyl Azim) on June 5, 2012 at 1:59 PM said...

okey la tu nak jd ustad

Umie Naziera on June 5, 2012 at 7:28 PM said...

wooottttt...programmer gituww

bukankosong on June 5, 2012 at 11:48 PM said...

hahaha

ustazla sgttt

LittleSunshine on June 6, 2012 at 12:49 AM said...

time skolah dulu, setiap tahun cita2 aku berubah.. tak penah tetap tp mesti ada CIKGU laa.. hahaha

fairuz on June 6, 2012 at 1:57 AM said...

so nasihat untuk bakal cikgu skola rendah, tanyelah soalan lain pulak ye -.-

THE LEKAT LEKIT STORY on June 14, 2012 at 3:16 PM said...

pengaruh ustaz don smpai anak akak yg 9 bulan pn suka tgk rancangan 30minit ustaz don.. tak tau la dia paham ke tak.. yg pasti suara ustaz don la menarik minat dia tgk sbb baby ni dia lebih tertarik pd bunyi.

EZAN IDMA on June 16, 2012 at 10:50 AM said...

wakakaka , ustaz don!

 

Designed by #