Wednesday, May 2, 2012

Kentut : Fakta yang disembunyikan

1. Kentut adalah satu perkara yang murni. kentut menghasilkan gas yang dinamakan lafelsinatoklarisfera yang mampu melegakan tekanan.

2. Mencium bau kentut juga mampu merendahkan tahap kolestrol dalam badan. kajian menunjukkan mencium bau kentut selama 10 saat bersamaan dengan makan 10 mangkuk quaker oats.

3. Di yugoslavia sekitar tahun 1830an, mertua memilih menantu berdasarkan nilai desibel bunyi kentut calon-calon menantunya.

4. Kata-kata Arnold Hitler (sarjana agung jerman) berkenaan kentut " tak guna berwajah cantik sekiranya kentut berbau busuk"

5. Sekiranya gas yang dihasilkan oleh kentut dikumpul selama 10 tahun, ia mampu menjana sebuah reaktor nuklear bersaiz 8 Stadium Bukit Jalil

6. Ambil mancis, kentut dan nyalakan mancis tersebut di sekitar gas kentut, nescaya akan terbakar seluar anda.

7.Di uganda, terdapat satu universiti yang menawarkan sarjana muda pengajian dan penyelidikan jenis kentut.

8.Berikut adalah kajian dari thesis pelajar tahun akhir Universiti berkenaan :


Jenis-jenis perwatakan manusia berdasarkan kentut.

1. Tidak jujur : Orang yang kentut dan menyalahkan orang lain
2. Bangang : Orang yang tahan kentut berjam-jam
3. Yakin dengan diri : Kentut dengan lantang dan disusuli dengan " hensem gila aku kentut"
4. Strategik : Kentut dan ketawa sekuat mungkin untuk menyembunyikan bau kentut
5. Yahudi/Zalim : Kentut senyap
6. Periang : Kentut dan kemudian senyum sorang-sorang
7. Pemalu : Kentut terkapit-kapit
8. Jijik/sampah/bisex : Kentut kat shoutbox blog orang lain
9. Blogger awesome : Dapat idea bila kentut

Kongsikan fakta ini kepada rakan-rakan anda. Jangan biarkan rakan anda terus dalam kegelapan

14 comments:

Hansyirah Takezur on May 1, 2012 at 11:30 PM said...

i believe this post has something to do with someone. haha

Solihin Zubir on May 1, 2012 at 11:33 PM said...

Kah3.. k, tu je nk komen..

Umie Naziera on May 1, 2012 at 11:54 PM said...

hmmm,elok sgt laa nk share *tgn didada mata keatas~sentap~*

btw,betul ke fakta no.2 tu??haha

Novelgurl on May 2, 2012 at 12:09 AM said...

hahaha..dh tau spe blogger awesome sgt tuhh~

luqman zakaria on May 2, 2012 at 12:15 AM said...

siap ade universiti yg menawarkan untuk buat kajian pasal kentut! fuyoo~

mizzkechique on May 2, 2012 at 10:53 AM said...

NI FAKTA KE AUTA???

BP Boy on May 2, 2012 at 5:32 PM said...

"9. Blogger awesome : Dapat idea bila kentut"
so, are u an awesome blogger?? hehe =p

♥ MS ♥ on May 2, 2012 at 8:15 PM said...

So,as conclusian. . I ni pemalu lar ye? Ekeke.

yaya_flanella on May 2, 2012 at 8:20 PM said...

point yang bau kentut sama dgn mkn 10 mangkuk quaker oat tu tipu kan. dem.


shoutbox ko dah boleh tuka la. expired lama dah. rimas tgk.

Cara Pesan Trica Jus on May 3, 2012 at 1:33 PM said...

haha

محمد رازيق on May 3, 2012 at 1:53 PM said...

naz, kalu kentut yang sesegan acaner?? haha

Eera Shera on May 3, 2012 at 4:44 PM said...

entri ni ditulis sambil kentut kah? bahahaha

suzie rahman on May 4, 2012 at 8:43 PM said...

salam..wah cam xcaye je fkta ke auta tu?

azzakirat on May 5, 2012 at 7:44 PM said...

no 8 tu best :D

 

Designed by #