Tuesday, January 17, 2012

lawak Bangang : Malaikat Lalu

Satu mase dulu
mase guwa tingkatan 2.
Kejadian berlaku di kelas 2 gigih (kelas no 1)
Biapon bebudak pandai,tapi perangai sekor2 macam setan.tak terkecuali yang pompuannye.

Hari tu hari isnin
Semua cikgu tengah meeting.
Bebudak dalam kelas memang bising habis
kurang sikit je desibel kebingitan kalau nak banding dengan jet pejuang

Tetiba
semua budak diam. pelik. sekelip mate semuanya senyap sunyi
Time tu, dari sudut belakang kelas, kedengaran

"tengok2!" member guwa alip memecah sunyi sambil jari menunjuk kt depan kelas

"perghhhhh, malaikat lalu naik skooter merah tu"

"BHAHAHAHAHA" - disambut hilai ketawa member2 guwa yg lain

Guwa?sekadar mengelengkan kepala.

p/s : celake kan mulut bebudak kelas paling pandai skolah guwa.

23 comments:

Rozuan Ismail on January 16, 2012 at 8:23 PM said...

erk,teruk betol diorg ni

syAzAnA on January 16, 2012 at 8:25 PM said...

kahkahkah.

bagi gua, itu normal masa kat skolah dulu.

kenangan sehh.

cuma, tang skooter merah tu jelah, macam hampeh sikit. ahha

hana on January 16, 2012 at 8:32 PM said...

hahaha..
x leh bla wei..
bole wat lawak plak..

umie naziera on January 16, 2012 at 8:38 PM said...

hah,memang mcm nak sekeh ja kepala sapa yunk ckap macm tuu..

Puan Besar Shag Yahaya on January 16, 2012 at 9:16 PM said...

Budak skolah Shag pun dulu macam tu jugak. Kalau betul betul kejap je sunyi sepi tu cakap naik Ferrari tak lain tak bukan warna merah jugak lah. Kalau lama senyap nya, naik beskal. Gelak kejap je lepas tu sambung bising balik~

manggosteen on January 16, 2012 at 9:17 PM said...

malaikat lalu naik skateboard!

Syat0za Zai on January 16, 2012 at 10:02 PM said...

skooter merah tuu.. =="

cik dila.. on January 16, 2012 at 10:11 PM said...

haha..naek skooter xbole blah tu..:P

♛ Nazirah a.k.a Naz ♛ on January 16, 2012 at 10:11 PM said...

hahah..semua budak pon mcm tu..zaman sek dulu pon sama..tpi ktorg takde la ckp naik skuter merah..ktorg skema cakap malaikat lalu aje..

Amin A. R on January 17, 2012 at 1:19 AM said...

Betul3......masa skola rendah dulu selalu cakap camtu..... tengah2 bising tetiba senyap.....mesti ada yg cakap "malaikat lalu".........
Tapi bab "malaikat lalu naik skooter merah" tu memang lawak sangat la kan...keh3

Tasha on January 17, 2012 at 4:01 AM said...

budak pndi ke tak,sme je kadang2 attitude dgn yg so so...hehe

:P

Mr feckry on January 17, 2012 at 8:05 AM said...

ka sekolah wa dulu pun cam tu

♥ MS ♥ on January 17, 2012 at 8:51 AM said...

haisshh. benda cenggitu pun boleh buat mcm lawak. ish2, nasib lah zaman gua tahun lepas, tak cenggitu :D HEHEHE. sob sob, dah habis sekolah :|

~aYa~ on January 17, 2012 at 10:18 AM said...

2 gigih?? high school moment (:

hidayah on January 17, 2012 at 2:51 PM said...

malaikat lalu. yes,used to experience this moment too. haih, those days.

Sunah Sakura on January 17, 2012 at 6:39 PM said...

terlebih kreatif..

محمد رازيق on January 17, 2012 at 7:33 PM said...

haha.. tak boleh bla.. hampeh budak2 tuh.. hehe

Namee Roslan on January 19, 2012 at 6:46 PM said...

selalu jugak dengar. betul ke wey ??

~Nana BamBam~ on January 19, 2012 at 11:04 PM said...

BHAHAHAHAHAHAHA!!jilaka punya mereka :P

Akmal Khalidah on January 21, 2012 at 12:03 AM said...

Selalu macam tu :D time tengah bising2, tetiba senyap. Tertanya jugak, betul ek malaikat lalu? :]

Amirah Yusof on January 22, 2012 at 3:29 PM said...

bab malaikat lalu selalu terjadik kat sekolah aku jugak dulu wei..
diam kejap then sambung gelak
adehh!

Ima Salsuzaima on January 22, 2012 at 11:39 PM said...

kurang mengerti..hehehe

El-Janna on January 25, 2012 at 9:57 AM said...

bdak sekolah aku pun mcm tu jugak^^ keh878

 

Designed by #