Friday, July 1, 2011

kalau bercakap, otak dan akal jangan kasi tinggal belakang

kalau korang nak tahu, tuhan jadikan manusia tak sama dengan lembu
tuhan da kata manusia ni adelah sebaik2 ciptaan
tapi, ade jugak manusia nak menyamakan diri sendiri dengan lembu
ape ntah yang best sangat dengan lembu tu.hurm
mungkin tula padah minum susu lembu. kan da tindakan dan perangai saling tak tumpah macam lembu




pesanan untuk semua, bila nak berkata-kata, nak bertindak, atau ape sekalipon, gunakan serebrum, serebelum serta medula oblongata (komponen otak) anda
jangan selalu sangat biakan mereka bertiga berehat, kang bebal jadinya:)
bukan susah, senang aje


pepatah ada mengatakan :

"jangan nak menegakkan alat sulit yang da mati pucuk"


err ape motif aku mengarut ni? motif die sila bace tajuk.hehe:P lembu, susu semua tu sekadar pelambangan penceritaan:DD


pens off^^

42 comments:

Tea on July 1, 2011 at 5:01 PM said...

dan otak tu jgn letak kt kepala lutut. err, kenapa mesti alat sulit? -.-

+_Miss.Jannah_+ on July 1, 2011 at 5:03 PM said...

perghhh, ini memang direct sungguh!

terbaik..hehehe

qasehraihan on July 1, 2011 at 5:03 PM said...

stuju...hehe

Ms. Ann on July 1, 2011 at 5:04 PM said...

ngeng..ngeng...ngeng.... nyamuk datang..

SUSU IBU TIADA TANDINGAN

Adakah Aku Seorang Yang Sibuk?

Aku Ibu Muda on July 1, 2011 at 5:10 PM said...

aminnnn..mudah2 an kamu juga akan menjadi seorang suami yang menyokong penyusuan ibu sepenuhnya nanti.

jangan bagi alasan bekerja untuk memutuskan hak bayi, ingat ye :)

anisumbrella on July 1, 2011 at 5:11 PM said...

!!__!! , haha

mynameismy on July 1, 2011 at 5:20 PM said...

betul2 tak digalakkn bg susu lembu pd anak! tapi kalau bekerja mcm mana? nak perah sakit...-.-'

erk~

sarah-najwan on July 1, 2011 at 5:21 PM said...

hehe..apa lak kaitan susu ibu ngan susu lembu tu nazirul..

jika ada otak..xnak guna..bukn sb minum susu lembu..tu sebab diri sendiri yg mmg xnak pikir lebih..sebab akibat bagai2 tu..
tu yg nmpak setiap perbuatan tu mcm xguna otak..

renung2kan..

Lydia Miza(Aidyl Azim) on July 1, 2011 at 5:26 PM said...

salam naz...bkn org tak blajar pandai je bercakap tak guna otak , biasanya org bijak pandai pun ckp tak guna otak , tak fikir hati org lain . sbb tu org selalu kata jgn nilai percakapan manusia dr pelajarannya,tp nilai dr tahap imannya.


bab susu lembu alhamdulillah walau anak akak semuanya minum susu lembu tapi mereka msh blh dididik dan mendengar kata . tak larat lah pulak nak susukan anak bila mereka dah setahun lbh , so stok susu lembu mmg wajib ada kat umah utk anak2 dan ibunya yg hamil juga.

Ayeem Jemain on July 1, 2011 at 5:38 PM said...

motif entry apakah? haha

saiazuan on July 1, 2011 at 5:55 PM said...

india suka benar lembu..anggap tuhan diorng..
sayonara june holla july http://eleventx.blogspot.com/2011/07/berlabuhlah-tirai-june.html

FarhanahAdzlan on July 1, 2011 at 6:07 PM said...

xpaham apa yg cuba disampaikan..hahaha..:D

Ujang9897 on July 1, 2011 at 6:18 PM said...

tak paham....owh...lupa, pesanan utk diri kau jer..hahaha

Ain Zulaikha on July 1, 2011 at 6:29 PM said...

errrr sebenarnya ain tak faham.. mungkin ain masih budak2 lagi untuk memahami huhuhu

FasiHaH SupiaN on July 1, 2011 at 6:31 PM said...

jangan menegakkan benang yg basah,

mama comel on July 1, 2011 at 6:36 PM said...

hehe..yeye.. betul tu..jgn tinggalkan mereka..sian..

Rozuan Ismail on July 1, 2011 at 6:48 PM said...

erk sentap wan.dulu wan minum sus ibu 2 bulan je.lepas tu susu dumex.mana wan taw wan tak suka susu ibu.huhu

Mawar Berduri on July 1, 2011 at 7:16 PM said...

aku suka kata pepatah itu...

ciknabil-a on July 1, 2011 at 7:18 PM said...

apa yg org dlm gambar cuba buat tue? isyh3! smpai cm tue skali.

athirah on July 1, 2011 at 7:54 PM said...

hahhahahah.... bahasa apakah ini?? hahahhaha.. main woi2 kat chatbox je ye... hahahhahah

sleeping_maniac90 on July 1, 2011 at 8:02 PM said...

wau.. cra tbaru minum susu.. hmm...
btw, i hate milk lalalalala..

Faidhatul Arfah bt Ahmad on July 1, 2011 at 8:26 PM said...

pepatah yg sngt bezt ... HAHA! :P

Sunah Sakura on July 1, 2011 at 8:41 PM said...

pendek pulak entri ang kali ni..

muhamadsufian89 on July 1, 2011 at 8:42 PM said...

yang penting jangan ikut nafsu. kalau ikut nafsu sangat habislah akal dengan otak takkan digunakan langsung.

Rtp Farra Arisha on July 1, 2011 at 8:45 PM said...

err knp malam nih otak arisha pun lambat nak catch up...haha. petanda apakah itu?
motif entri ini?

najihah sahami on July 1, 2011 at 8:46 PM said...

haha..baik punya perumpamaan der.

hana on July 1, 2011 at 8:54 PM said...

hahha..
pepatah tu cam lawak je..
sekarang ni byk perubatan modern la..
=D

::blog anak jawer:: on July 1, 2011 at 8:57 PM said...

kalau hidup tak guna kan akal n iman sepenuhnya... mcm tu la...

-Yok mampir diluk = hari “udin” sedunia...best.....

A retarded kitty on July 1, 2011 at 9:16 PM said...

medulla oblongata is for invouluntary action, is not like we can control it anyway

belog amiyo on July 2, 2011 at 4:50 AM said...

err motif gambar? haha.

Qaseh dalia adelia on July 2, 2011 at 10:13 AM said...

weh xdek gmbar len ke nak letak .kotor eh ! gila peribahasa baru ..aiyakkkk ..baiklah haha

Siti Mashitah Saidin on July 2, 2011 at 12:38 PM said...

hahaha!

kakchik@ella on July 2, 2011 at 2:08 PM said...

ibu-ibu dan bakal ibu .. pastikan susukan anak dengan susu ibu .. bkn susu lembu.

Cik Aish on July 2, 2011 at 8:21 PM said...

ahaks..menarik pepatah tu...mcm match je ngn entry aish td kan..haha.

org skng bercakap tak guna serebrum bagai semua tu, dorang bercakap ikut hormon..ikut suka dia je.

izfanora on July 2, 2011 at 9:41 PM said...

kesian kat lembu tue.. xbersalah pun kena.. :P

yad'z on July 3, 2011 at 12:57 AM said...

hahhaha... selebrum bagai,. tapi memang,.. mentaliti masyarakat kite memang macam tu lahh..


#gambar ko tak ley blah.. hahhaa

fyy mokhtar on July 3, 2011 at 8:22 AM said...

ok lawak entri ney :) wahahahahhaa.
assalammualaikum :)

Fuhrer on July 3, 2011 at 9:32 AM said...

Emmm...daripada pemerhatian..tujuan entry ini ditulis:

1. Menggalakkan penyusuan ibu..

2. Marahkan mereka yang bercakap tak guna otak...

nice..simple entry..

Anonymous said...

baizura yusuf:

normal manusia kalau tengah bercakap apatah lagi kalau mood x bape bagus memang otak and akal bukan lagi kat belakang..malah mcm x pernah ade semua tu..yang penting ape dorg nak cakap..dorg dah lafazkan..yang penting hati puas..tp itulah kelemahan manusia..tak mampu mengawal amarah.ehhe.

emieysandra on July 4, 2011 at 10:50 AM said...

aippp! ppatah tu xpnah didengar pun :P

aizamia3 on July 4, 2011 at 2:29 PM said...

ni kalau kena pijak, tolong tengok kan jelah..

Afikah Aziz on July 5, 2011 at 12:52 PM said...

errr lebih baik minum susu kambing drp susu lembu...ikut sunah Rasul terbaikk :)

 

Designed by #