Tuesday, June 14, 2011

Tony Blair pon BACA QURAN tiap hari, kite?HARAM takdonye

Ape agaknya perasaan u all bila pagi2 u all terbaca petikan yang berbunyi begini :



LONDON - Bekas Perdana Menteri Britain, Tony Blair yang merupakan seorang penganut ajaran Katholik, mengaku membaca kitab suci umat Islam, al- Quran (yang diterjemahkan) pada setiap hari, lapor sebuah akhbar semalam.

Pemimpin berusia 58 tahun itu berkata, beliau membaca Al-Quran untuk memastikan bahawa beliau lebih memahami tentang ajaran Islam. - sumber BELI PAPER SENDIRI

ulasan :

guwa la, sebagai seorang manusia yang mengaku umat Nabi Muhammad merasa amat malu dan sepertinya muka guwa ni ditampar berkali-kali oleh mantan PM britain tu.


orang yang kite benci, caci atas tindakan bongkak takbur kerjasama beliau dengan US dalam projek penentangan pengganas kononnye itu melakukan satu perkara yang guwa rase majoriti umat Nabi Muhammad tidak lakukan hari ini


tak percaya?korang p cari korang punye Quran skang? kompem tempat letak Quran pon da tak ingat kan? mau taknye, bace time ade orang mati jer kan?tu pon kalau baca la, kekadang tu baca yasin jer


tambah lagi satu petikan :

Blair sebelum ini memuji agama Islam sebagai indah dan menyatakan Nabi Muhammad SAW penggerak yang kuat dalam membentuk masyarakat bertamadun.


so kite camne? AF buat BERDEKATAN masjid pon kite buat tak tau, pastu bile da tau, siap cakap, " alah, takdola dekat sangat pon " guane tu?



ape agaknye tindakan kite agaknye lepas baca entry ni yer? hurm, sure kite akan rase tertampar pastu takde effect kan?kan?:)


sila like entry untuk berkongsi dengan rakan islam yang lain:)


p/s : agaknye la, bape lame kite duk depan laptop, layan facebook + blogging compare dengan bape lame mase kite ambil mase untuk solat dan baca quran?:D

38 comments:

Rozuan Ismail on June 14, 2011 at 9:00 AM said...

orang kita ni ramai yg tak menghayati Islam.

[k]o{q}i[n] on June 14, 2011 at 9:07 AM said...

*speechless

FasiHaH SupiaN on June 14, 2011 at 9:08 AM said...

baru eden nak buat 1 pas baca tadi..hehe tapi takpa hang dah buat, betul tue...kita kadang2 terlebih pentingkan yang tak penting daripada yang penting...tapi mujurlah Al-Quran memang sentiasa depan mata, bagi kalau nampak tu beringat nak pegang dan baca...

Siti Suriani on June 14, 2011 at 9:33 AM said...

bukan semua yg tak baca alquran. masih ramai lagi yg baca alquran selepas magrib cthnye.

cume, kita juz bgi peringatan jer lah kat sape2 yg xbaca.

n siti tau, ramai je still bace :)

Sunah Mohammad on June 14, 2011 at 9:53 AM said...

*dush* satu tumbukan padu untuk diri sendiri...

thanks for sharing Ir..

Yana Houry on June 14, 2011 at 10:27 AM said...

subhanallah..indahnya Islam..Islam agama fitrah...ruginya kalau kite umat Islam sendiri sia2kan kelebihan yang Allah bagi..

::blog anak jawer:: on June 14, 2011 at 10:49 AM said...

betul ke ni...mudah2an hidayah sampai pada dy berkat baca al-quran setiap hari...tu la manusia....selalu menghalalkan cara demi kepentingan diri...

-Yok mampir diluk = skeleton chicken a.k.a. rangka ayam....

mOoN on June 14, 2011 at 11:18 AM said...

bacalah walau sepotong ayat setiap hari...

Adzriel @ Liza AB on June 14, 2011 at 11:30 AM said...

malu diri sendiri le..

Miscellaneous Smiles on June 14, 2011 at 1:27 PM said...

=)

kinn on June 14, 2011 at 1:34 PM said...

maaf tapi still ada yg baca tiap2 ari. umi sy dah didik utk baca Quran tiap2 ari/ jgn lupa jugak utk solat sunah dhuha, utk murah kan rezeki.

kay_are on June 14, 2011 at 1:55 PM said...

ok.. aku respek gile.. aku pun malu gak camni..

NURUL AINI NORAZMAN on June 14, 2011 at 2:11 PM said...

urrmm,. mmg memalukan,. org agama lain plak yg baca,.
nice info naz,.

SRenungan on June 14, 2011 at 2:11 PM said...

waa..betapa malu nya diri ini..

ain revival on June 14, 2011 at 2:49 PM said...

ramai sekarang y hanya mengejar keduniaan semata2 dan lupa amal jariah y diperluka d akhirat sana..

thanks 4 da entry..

mynameismy on June 14, 2011 at 2:50 PM said...

OMG!!
mengagumkannn

My pun masih membaca Quran cuma taklah selalu
berkesempatan lepas maghrib je bace..

moga tak lalai hingga tua...

Miss Ran on June 14, 2011 at 4:02 PM said...

erk sentap gak

kite ni bende y mghiburkan laju je nk buat


sbb hang bru pes taim komen blog aku

tu psl takde lalalala

fyna on June 14, 2011 at 4:16 PM said...

errrr..
:)

Zallyna on June 14, 2011 at 4:18 PM said...

Ermmmmm...OOOO EMMM JAYYYYY

sYafIk-wAy on June 14, 2011 at 4:33 PM said...

dulu punya entah apa2 apa Tony Balir , skrg respek pulak , tak lama lagih n nak peluk islam , INSYA ALLAH

Tea on June 14, 2011 at 5:18 PM said...

tu la sikap umat Islam skang.. al-Quran xdjadikan bacaan stiap hari.. tajwid pn bsepah-sepah suda.. huhu..

A retarded kitty on June 14, 2011 at 5:21 PM said...

Islam cuma pada IC

sarah-najwan on June 14, 2011 at 6:15 PM said...

sama2 lah kita mantapkan kesedaran akan kepentngn membaca alquran/mengaji..

cik AF on June 14, 2011 at 8:09 PM said...

tugas kita adalah utk saling menasihati :)

terima kasih.

syuwai on June 14, 2011 at 8:24 PM said...

marilah kita bersama-sama memperbaiki diri kita ;)

Mr feckry on June 14, 2011 at 8:41 PM said...

gua dah baca untuk hari ni

Peri PiA on June 14, 2011 at 9:27 PM said...

pang!!

* Zaleta * on June 14, 2011 at 9:32 PM said...

huaaa..betapa malunya diriku..jangankan sepotong ayat..nak solat pun selalu tinggal...

cik syira on June 14, 2011 at 9:45 PM said...

haah,skg ni org kita pun blh perlekehkan agama islam.siap cakap "islam tu mnyusahkan" pun ada. tony blair yg pernah kutuk islam pun blh hayati islam,kita yang sedia islam ni bila lagi?

NuSaNa NoSa 91 on June 14, 2011 at 10:42 PM said...

sbb tu org2 bukan islam lebih tau sal islam, lebih drp org islam sendiri..

btw, jgn BACA je al-quran tu.. cuba tadabbur sekali, yakni fahami makna bacaan tu.. baru tau.. huhuu~

Cik Miera on June 15, 2011 at 12:25 AM said...

hmm *speechless* ... kita org Islam pun tak menghayati keindahan Islam.. baca Quran pun tak memahami. Tp dia siap baca terjemahan lagi untuk memahami Islam..

! Nurida Ardy on June 15, 2011 at 12:27 AM said...

biasakn lepas solat bace Al Quran, rasa xder masa nk bace lama2, dpt sebaris pun dh orait.janji baca..:)

...Minah BluR... on June 15, 2011 at 2:14 AM said...

bermuhasabah kan diri.... ermmm...MB follow sini =) cantek blog

lalink7 on June 15, 2011 at 11:04 AM said...

tak brape rasa ditampo sangat sbb AL-quran ade je di sebelah niee..xpenah lari pun dia..

eyjalukman on June 15, 2011 at 2:34 PM said...

Alhamdulillah , smoga bca Al-quran tu jd suatu rutin wajib setiap hari

aizamia3 on June 15, 2011 at 4:21 PM said...

kenapa nak menidakkan kehadiran Al-Quran itu sendiri.. sedangkan orang bukan islam beria2 mempelajari maksud disebalik terjemahannya..

chemay on June 16, 2011 at 2:42 PM said...

like siriyesly.
rasa kena lempang.
sebab chemay pon setakat baca quran masa khamis malam jumaat je.
-.-
insyaallah lepas nie chemay akan lebih banyak membaca al-quran.
:)

saya bukan tomato on June 16, 2011 at 10:11 PM said...

LIKE LIKE LIKE seratuslimapulohenam bilion milon kali ;)

insyaallah cuba sedaya upaya tak melupakan baca quran tu walaupun quran buruk sekali pon ^^

 

Designed by #