Friday, February 11, 2011

PENING : BILA MANUSIA LEBIH BODOH DARI BINATANG

motif : err, den tak berapa nak tau la motif sebenar entry hari ni. ade dua objektif utama. u all cari la sendiri motifnyer nanti.

pengkisahan penceritaan :

pengkisahannya bermula apabile den pulang dari tempat kerja.seperti biase, den memaking kereta den di halaman rumah bunglo 3 tingkat den. den melangkah penuh bergaya ke dalam rumah.

nazirul : Assalamualaikum
omak : waalaikummusalam, lambat balik hari ni?

nazirul : biasola omak, meeting sket tadi.
omak : oh, bang (omak den panggil den abg) nak tau satu cerite tak?

nazirul : haa, ape die?ade orang datang meminang saye ke mak?cakap saye takmau la.
omak : haih, sape la nak kat abg tu.

nazirul : jgn cakap sebarangan mak, ramai gadis2 beratur menanti den ni, naseb bek den da ado awek.
omak : udah2, toksah nak mengarot, ni omak nak ckp, yang abg dapat adik baru lagi

nazirul : hah!!(sambil memusing2 di keliling omak) bile mak beranak??mengandung pon den tak tau.hhahaha
omak : ceit, ke situ pulak, adik kucing sekor lagi la, ade kat atas tu,

nazirul : uh?hebat jugak si WOK(name mak kucing) tu yer?lepas seminggu boleh beranak lagi, hebat2!!(sambil mengeleng2kan kepala)
omak : bukan die beranak la, camni citenye..

pada padi yang dingin, mak sodang menyiapkan masakan di dapur, tibo2 mak terdengar tangisan si anak kucing ni kat blakang rumah, mak pon ape lagi, usha2 linela, sekali mak jumpe anak kucing tu menanges2 keseorangan. mak pon dengan tidak sampaian hati dan penuh rase simpati, try2 la panggil kucing tu, last die dtg. ape lagi, mak bawak masuk la,wok pon bile dgr jer suare anak kucing tu, belari turun dari atas. mak letak la die dengan anak2 kucing sedia ade tu, okey jer, siap isapsusu wok lagi.begitula kisahnye.


nazirul : iyer mak?wok bagi susu die yer mak yer? menerima anak kucing tu sebagai anak angkat beliau yer??teharu jugak saye dengar kesah tu yer mak, binatang pon ade perasaan belas dan kasih yer mak yer,
omak : itu la pasal, kucing siap boleh ambik anak angkat,orang kite pulak, dok buang2 anak. dera anak, macam2 lagi la, xtau da mak nak kate ape.haih

nazirul :
saye tak heran la mak, budak2 la ni pandai beromen jer, anak buang dlm tong sampah, haram2, pastu yang buat ni pon ramainyer melayu yang islam. makin bebal la saye tgk manusia2 lani, otak simpan letak kat punggung. huh permpuan pulak da ramai yang jadi macam kad touch n go. mudah sgt bagi body kt jantan2 jongos macam UJANG tu mak.haih
yang jantan suke la, beromen byk kali pon org tak persoalkan keterunaan die, yang pompuan ni, skali kene abes la. inila die jadinyer bile islam tidak dijadikan sebagai cara hidup. sebok sgt wujudkan negara yang maju, tp anak muda ramai jadi sampah!

omak : haih? da macam ahli potitik mak tgk, bagus2, banggo mak dengar care abg berkate2.hehe
nazirul : hahaha, mak jugak yang mengajar untuk menjadi seorang pemidato agong.hauhauahua da la mak, nak nek atas jengok adek baru,nak amek gmbr, boleh masuk blog.hehe

omak : tak abes2 dengar blog. da2 pegila.

segmen mari bekenalan dengan kucing baru :

gambar 1 : err, kaler yang berbeda dari abg2 angkat beliau

gambar 2 : anak angkat takde zat(kiri) anak betol lebih zat(kanan)
bezakan size?biapon den estimate umur dorang same.

penutup : err, yang ni pon tak tau nak letak ape.hehe hurm, mungkin, sayangila kucing utk masa depan negara?err.hahaha

p/s : ade kene mengenekan tajuk den ngan entry??kan kan??:P

35 comments:

MAKCEK bukan NENEK on February 10, 2011 at 7:48 PM said...

terbaikk wok . baik punya kucen .

walaupon bintang tapi lebih berhati perut dari manusia .

yad'z on February 10, 2011 at 7:56 PM said...

eh, wok dah daftar kat jabatan pendaftaran negara tak? kene daftar uh nak amik anak angkat.. hehehe

Ayuni on February 10, 2011 at 7:58 PM said...

kucing yg tomey!

Biela Sapine on February 10, 2011 at 7:58 PM said...

Ehh teringat masa kat rumah sewe, tengok kucing tengah mengawan. Hehe

missSenget on February 10, 2011 at 7:59 PM said...

err...kalau laa adik2 tu seorang manusia lelaki,

aku da cop jd suami..

err...

qasehraihan on February 10, 2011 at 8:06 PM said...

mmg jongos la c ujang..kahkah
btw..kucing ekau ni kena d suntik botox ni!!har har har

Anisa Hang Tuah on February 10, 2011 at 8:11 PM said...

nak kucing tu bole tak?

NURUL NADIAH MAMAT on February 10, 2011 at 8:11 PM said...

kucing yang comel....
tapi kenapa ujang jadi mangsa?ekeke...

lynn angel on February 10, 2011 at 8:12 PM said...

wahhh.. gemuk nyer abg dia.. nnt abg jgn buli adik yer... :)

Hishyamuddin on February 10, 2011 at 8:23 PM said...

bagi aku sekor!!!hahaha

~eZmALiZa~ on February 10, 2011 at 8:35 PM said...

meowwww!! ade mcm kucing gatal x??haha

iqbalhakimi on February 10, 2011 at 9:00 PM said...

grr..aku semangat dah baca..haha..bakpo demo xkecek klate ngan mok demo?

Scarlett O'Hara on February 10, 2011 at 9:01 PM said...

Memang wujud spesis manuasia yang lebih zalim daripada haiwan.tapi adake spesis binatang lebih baik daripada manusia?Ada tak?

Hanis Azla on February 10, 2011 at 9:28 PM said...

yezza.. bagus2. kdg2 cakap lembut2 ni org tak ambil port.. klu smash sekali mcm tu harap2 adalah yg tersedar...

najihah sahami on February 10, 2011 at 9:33 PM said...

abg, kmsalam kat mak ea. hahahahahaha

suffer8zine on February 10, 2011 at 9:44 PM said...

tahniah dapat anak baru

Terkini : Fakta Menarik Tentang Tidur

Encik MamaT on February 10, 2011 at 9:53 PM said...

apasal adik ko tu lagi ensem.. musykil aku...

sarah-najwan on February 10, 2011 at 10:23 PM said...

penceritaan dari sudut yg berbeza tetapi menjurus ke arah tujuan dan matlamat yg sama..perangi gejala buang bayi atau gejala sosial

mantap!!..kreatif kamu ni nazirul..

Fariq on February 10, 2011 at 10:36 PM said...

hish. anak sape la ni,, kesian kawan tgk,, sukati mak bapak dia je dok buang kat umah tuan ceo.. :marah

farhaniza azman on February 10, 2011 at 10:50 PM said...

hek ekeh...tah2 tu anak luor nikah kuceng kau ke... (er~ kuceng kau betine kan?canelak ley ade anak luar nikah?lau bukan dia yg pregnant).. haaa..x kire...kire anak luar nikah gakzz

toyolkiut on February 10, 2011 at 10:53 PM said...

kisah yg pnuh sensasi..
hehe..
TK suka jg kucing..

Faezah Hannah Al Baj on February 10, 2011 at 11:20 PM said...

ciri2 kepenyayangan dah nampak dahhhh~

kau kesah ke?? on February 10, 2011 at 11:34 PM said...

huh aku pon nak cari sekor~

garfield88_aini on February 10, 2011 at 11:47 PM said...

mmm...comey..

Lydia Miza(Aidyl Azim) on February 10, 2011 at 11:59 PM said...

alahai...bila menantu sis nak besar ni?

S..U..D..@..I..S on February 11, 2011 at 12:24 AM said...

tahun ni WOK sure dapat anugerah ibu mithali..jgn ada sapa2 yang jeles...

logorithm on February 11, 2011 at 3:23 AM said...

Ujang lagik? Hahaha...

Along Usop on February 11, 2011 at 4:33 AM said...

seb baek ujang tak bace lg.. hohohoh.. =p

syuwai on February 11, 2011 at 8:36 AM said...

kiut nya tu kucing..

ada gak nma ujang masuk sekali ea..haha

Ujang9897 on February 11, 2011 at 8:51 AM said...

motif kau bongok gila..



aku upah org bunuh kau...



ko tunggu la

LiLohOnEy on February 11, 2011 at 8:54 AM said...

suka btol kucen brader neh kan :p

Sunah Mohammad on February 11, 2011 at 10:01 AM said...

keciknye dia~~ cumil jek~ jaga leklok anak angkat tu~ hehe

aliesha kirana on February 11, 2011 at 10:05 AM said...

aloloo..ciannye die..kecik je..mmg tak cukup zat ni..bg minum susu byk2 tau.hihi~

ermayana a.k.a mrs mahzan on February 11, 2011 at 11:15 AM said...

entry yang bagus...ingatkan kucing tu sekadar drama jer rupanya betul2...bagus wok tu penuh sifat keibuan...ntah le ujang tu tjuk entry dia malu nk baca..hehe...

MIMIE AIZA on February 11, 2011 at 12:35 PM said...

kalau perempuan tounch n go, lelaki pulak smart tag. dalam masa yg sama capat je dapat yg lain

 

Designed by #