Tuesday, January 4, 2011

MINYAK NAIK HARGA LAGI : RON 97 SHJ

Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen lagi kepada RM2.40 seliter berkuatkuasa tengah malam ini, mengikut sumber. Bagaimanapun harga petrol RON 95 kekal tidak berubah pada RM1.90 seliter. Harga petrol RON 97 sejak tahun lalu, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa - SUMBER malaysiakini.com/bm

cam biasala, kerajaan tersayang jamin minyak ron95 akan selamat, tp jangan lupe pembohongan haram mereka tahun lepas macam dalam keratan akhbar ni.

tahniah!kite selangkah lagi ke arah negara maju yang mempunyai bangunan dan harga petrol yang tinggi!hehe

43 comments:

adrinaqamarina on January 4, 2011 at 8:13 PM said...

bangga jap jadi rakyat msia, t besok boleh la gebang kat egyptian sume~ LOL

Afiq Bukhari on January 4, 2011 at 8:14 PM said...

zzzzzzzzzz ml nk amek tau..aku pakai 95 je haha

Nieza Micha on January 4, 2011 at 8:15 PM said...

bape kali mau naik daa... bangge btul jadi rakyat Malaysia...-__-"

HiGHNeSS FiQ on January 4, 2011 at 8:16 PM said...

bleh pcaya ke JAMINAN MENTERI..
thn lps mcm tu gak jaminan dy, alsan pun sama gak, alih2 selang 2,3 hari, RON95 naik gak 5sen..


xcukup lagi ke rakyat bagi peringatan msa PRU yg lepas..

man yusoef on January 4, 2011 at 8:16 PM said...

wah sangap terlopong aku kalau semua benda naik..dah ah duk k.l ni byr mahal...gaji lak tak besau...nak demand as fresh grad..kang ada yg kena sepak nnti...hoho

mia.lia on January 4, 2011 at 8:18 PM said...
This comment has been removed by the author.
mia.lia on January 4, 2011 at 8:18 PM said...

smua naik..gji xnaik..haha

mOoN on January 4, 2011 at 8:18 PM said...

pas ni pakai air jak la...huhuhuhu...

Anisa Hang Tuah on January 4, 2011 at 8:22 PM said...

hai malaysia..
harga sabun tanak naik pulak kee.

Sunah Mohammad on January 4, 2011 at 8:23 PM said...

eik, semalam masa isi minyak nampak RON95 RM1.90 seliter? salah tengok ke? huhuhu

Hanis Azla on January 4, 2011 at 8:27 PM said...

aduh, ini yg rasa macam nak isi keta guna air aje ni.. hu..hu..

MAKCEK bukan NENEK on January 4, 2011 at 8:29 PM said...

pakai beskal je .

Faezah Hannah Al Baj on January 4, 2011 at 8:34 PM said...

adeh..dh la i pakai minyak ijauuu..sob sOb.. T__T nak kena kawen dgn anak tan sri ni.heh

MAPPIAU on January 4, 2011 at 8:34 PM said...

sikit2 die naik yea, hamboiii

zaMir on January 4, 2011 at 8:37 PM said...

memang sakit la...kne jalan kaki slalu la jawabnye...=)

woot-woot on January 4, 2011 at 8:38 PM said...

hahahhahahha sape suruh pilihhh tutttt jadi pemimpin.zzz


10 perkara dibenci oleh blogger !##
jom letak blog korang kat woot woot bloglist !##
menang rm50 dengan mudah!

cik-terompah on January 4, 2011 at 8:43 PM said...

ni yg naik b4 nih pun dah terasa bahangnya harga minyak naik tuh.. drg xpe la.. minyak kete tak kene bayar.... huh...

*malam nih x mo mkn la.. jimat kos..:(

Sunah Mohammad on January 4, 2011 at 8:45 PM said...

o..ingatkan kat Johor je RM1.90..hehe. baru nak wat entry pasal minyak kat Johor tadi..:p

yad'z on January 4, 2011 at 8:45 PM said...

wah... ni rase nak jalan kaki dari muo ke key-el nieh.... ngeh3x....

alinac lover on January 4, 2011 at 9:02 PM said...

adoi..sesakkk la pahni

m-ann on January 4, 2011 at 9:50 PM said...

Ubah cara idop! aku pun tak taw dah nak ubah camaner lagi dah.. pakat tak nyah makan kot.. yg kurus makin kuruih

kakchik@ella on January 4, 2011 at 9:58 PM said...

btl tu m-ann. nak ubah smpai kena mkn nasik ngan garam je kot? gaji tak naik tpi rega barang brlumba2 naik. kat kl ni gaji 3000 lum tentu blh hidup tau. akak ni anak sorg, takpe la. sian org yg anak ramai.

OrenLimau on January 4, 2011 at 10:38 PM said...

semua nak naik.xpernahnya nak turun

yad'z on January 4, 2011 at 10:38 PM said...

balas kunjungan kat sini lah....
tunggu cbox tak appear.. ngeh3x...

Shag on January 4, 2011 at 11:07 PM said...

Pasal ni lah Shag malas nak amik lesen. Keta dah la mahal. Minyak pun nak sama sama mahal ke? Naik beskal best! Maintenance pun rendah je :P

http://shagcomot.blogspot.com/

. . . h u s n a . . . on January 4, 2011 at 11:08 PM said...

haha.. perli baek punya! gud!

NOOR FATIN on January 4, 2011 at 11:26 PM said...

haha naik lg

PuPeL on January 4, 2011 at 11:44 PM said...

kalau gaji naek takpe gaka..last2 kaen ku yang naek sbb lari kene kejar dengan pemiutang.. semua menda mahal..

eiela on January 4, 2011 at 11:57 PM said...

hmm semuanya dah mahal dah sekarang nih. air suam pun 20sen.

Latest Entri :
Saya Minta Maaf, Maafkan Saya

mamawana on January 5, 2011 at 12:58 AM said...

Ya lorr...RON naik, minyak masak lesap, kain makin pendek sebab tak cukup duit wat baju. uhuukkksss

iniialahaku on January 5, 2011 at 1:09 AM said...

thniah kat aku sbab aku pkai ron 97..haha..asal xltak 2.50 je??snang ckit nak pcah duit tu karang...

Che Sakinah on January 5, 2011 at 2:00 AM said...

oh berita ini.. makin naik minyak jugak la rakyat!:B

jom naik unta! save duit!;p

alexa yussida on January 5, 2011 at 2:36 AM said...

asek naikkk jaa..~
bila la plak nak kua bite hrga minyak trun..LOL

H A N S on January 5, 2011 at 8:22 AM said...

hanginnn!!

cerita ceriti.... on January 5, 2011 at 10:29 AM said...

Aku pun bangga jadi rakyat Malaysia. Tapi pakai ron 95 jer.....

mia on January 5, 2011 at 10:30 AM said...

hehegeh..smlm ptg bos da bgtau esok (harini) mnyak naek seposen.. adehhaii..sabar je la ye dato..

bagus jgk keje kat petronas ni..ape3 pasal mnyak bole tahu awal..

zazaw on January 5, 2011 at 11:17 AM said...

penat doh
minyak asik naik jer
haisehhhh

naik basikal jer lahh

S..U..D..@..I..S on January 5, 2011 at 11:18 AM said...

kita lihat kita baca..kita bayar

sarah-najwan on January 5, 2011 at 11:19 AM said...

kuda putih akak pkai minyak nih...huhui..bajet $$$$ pun kene plan lain dah....

seb baik kuda silver ron 95..adusss..

HAZWAN17 on January 5, 2011 at 12:55 PM said...

tahniah malaysia
hadiah tahun baru untuk semua rakyat hehe

NuSaNa NoSa 91 on January 5, 2011 at 2:51 PM said...

phewiittt~ tu tandanya kita rkyt ngr yg maju~~ hahahahahaa~ ^_^

najihah sahami on January 5, 2011 at 5:47 PM said...

setuju ngan afiq. malas nak amek tau. marah pun bukan ada hasil. rasa nak pindah kat arab saudi jee..hehehe

MIMIE AIZA on January 5, 2011 at 9:11 PM said...

best la semua nak naik :p

 

Designed by #