Tuesday, December 14, 2010

Lelaki vs perempuan

siapa yang bagus. lelaki or pompuan??

motif entry : den tengok ramai sangat da pihak dok bertelangah pasal ni. da nak sampai betumbuk2 da. ade plak yang persoalkan kenape lelaki keras kepala la, ego la dan mcm2 lagi la. yang lelaki sebok plak ckp pompuan ni kuat nanges la, emosi lebey la dan mcm2 lagi la.yang pompuan kate perangai lelaki ni menjengkelkan dan begitulah sebaliknya.

jawapan ringkas prof nazirul hazwan : lelaki dan wanita adalah dua makhluk ciptaan Allah yang tersangat berbeza dari segala aspek.tetapi, perbezaan itu menjadikan perempuan dan lelaki saling melengkapi antara satu sama lain.noktah



p/s : toksah nak gadoh2. kang dua2 den lempang. bukan dapat hadiah pon nak gado2 ni. haih.

thank tihok dan mia sebab bagi idea wujudnye entry ni. hehe

64 comments:

Anisa Hang Tuah on December 13, 2010 at 4:40 PM said...

lelaki & perempuan,mane2 pihak ade kelebihan & kekurangan
heee

Miza Yusof on December 13, 2010 at 4:41 PM said...

yeah! lelaki dan perempuan saling melengkapi antara satu sama lain. kalau nak berdebat pasal ni tak kan habis punya. hehe

Gen2Merah on December 13, 2010 at 4:45 PM said...

ada hikmah di sebalik semua kejadian dijadikan berpasang-pasangan kan..

Ciki on December 13, 2010 at 4:45 PM said...

sebab tu laki kene kawin perempuan.hoho.

Rozuan Ismail on December 13, 2010 at 4:46 PM said...

lelaki ngan pompuan sifat berbeza..saling melengkapi dan saling memerlukan utk jadikan hidup sempurna

Ujang9897 on December 13, 2010 at 4:50 PM said...

laki takder...takder la pompuan...!!
pompuan takder..takder la lelaki..!!

PEACE (~_^)v

[ m I e h A ] on December 13, 2010 at 4:52 PM said...

totally agreed.. setiap insan punyai kelebihan & kekurangan masing2 :)

miss fatihah on December 13, 2010 at 4:53 PM said...

haha sy nak lempang prof boleh x prof ??haha

za petrelli on December 13, 2010 at 5:11 PM said...

huhuhu.. stujuk. stujuk

missSenget on December 13, 2010 at 5:11 PM said...

lempeng lagi sedap laa dari lempang~!!

FareedSairi on December 13, 2010 at 5:17 PM said...

tepat sekali. kekadang asyik blame org tapi lupa tengok diri ini cukup syarat ke tak :)

atOn on December 13, 2010 at 5:22 PM said...

yezza!! betol3~
lelaki dan perempuan kan saling melengkapi..itulah, Allah ciptakan sesuatu ada sebabnya.. =)

hans on December 13, 2010 at 5:23 PM said...

betul2
lelaki dan wanita saling lengkap melengkapi

P/S : Kenapa Perlu Diadakan Benda Yang Tak Pernah Wujud?

A.D.A.M. on December 13, 2010 at 5:25 PM said...

^___^ semua org pun setuju. haha. tapi bila tang cabar-mencabar, mmg la nak menangkn jantina masing2.

Ainismaira on December 13, 2010 at 5:28 PM said...

pempuan nangis sbb deme xske bgadoh.. haha.. lagipun tu je cara nak buat laki diam n takot.. hahak2

najihah sahami on December 13, 2010 at 5:28 PM said...

hua3...btol2..lelaki ngn pompuan sama bagus...jgn gaduh2..kan kena kawenkan..haha

::wan fadhilah:: on December 13, 2010 at 5:48 PM said...

btol2..!! kalau gaduh pasal laki ngan pompuan, smpai akhir pun tak kan abis2.. laki ngan pompuan tu dicipta utk saling melengkapi antara satu sama lain.. terima la hakikat..

ijatnuar87 on December 13, 2010 at 5:55 PM said...

lelaki & perempuan ada kelemahan & kelebihan masing2...saling lengkap melengkapi,macam kanan & kiri,depan & belakang,timur & barat...

cik aied on December 13, 2010 at 5:58 PM said...

setuju! hehe

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) on December 13, 2010 at 6:10 PM said...

xde laki xde pmpuan & xde pmpuan xde kali..x gitu???

Kuronofu91 on December 13, 2010 at 6:12 PM said...

lelaki n perempuan ada kelebihan masing2...xyah la nak gaduh2...huhuhu

kuronofu91.blogspot.com

hudahazwani on December 13, 2010 at 6:23 PM said...

hah betul la tu..lelaki or perempuan, masing2 ade kelebihan dan kelemahan yng tersendiri..kalau Allah SWT jadikan semua lelaki dan eprempuan mempunyai sifat yang same, tiada la harmoni dalam kehidupan kite..hehe tol tak? :))




http://hudahazwani.blogspot.com/

nama.aku.lynn on December 13, 2010 at 6:37 PM said...

tpat skali!tak payah susah nk pkir+gaduh spe lagi hebat...kenyataannye,msg2 pntg+melengkapi utk msg2..^_^

mia on December 13, 2010 at 7:30 PM said...

ahuk ahuk..patut tersedak tadi..hehhee..rupenye ade org mention nama ai kat sini yee...

MIMIE AIZA on December 13, 2010 at 8:12 PM said...

yeayy betul2.. setiap manusia ada kekurangan. itu sebab dijadikan berpasangan supaya saling melengkapi antara satu sama lain :)

♥-- emieysandra --♥ on December 13, 2010 at 8:21 PM said...

saling melengkapi...emmmmm..

Faezah Hannah Al Baj on December 13, 2010 at 8:25 PM said...

xkesa la laki ke pompuan..yg penting sedar diri..jage akhlak,,:)


http://faezahannahalbaj.blogspot.com/2010/12/aku-tak-ghairah.html#comments

tieha ismail on December 13, 2010 at 8:30 PM said...

hahah jawapan memenag tip top ! memang pon...dua-duanya kan saling melengkapi...ape daa...

Siti Mashitah Saidin on December 13, 2010 at 8:43 PM said...

kalo x da lelaki dan pompuan, x wujud la manusia... :P

ayulunera on December 13, 2010 at 8:50 PM said...

setuju sangat2.....tapi yang tak besnye bile masing2 susah nak paham masing2 dan nak ikut tekak sendiri je..(cewah)..lebih lak...

♥ Princess ♥ on December 13, 2010 at 9:06 PM said...

setuju...lengkap melengkapi...

MAPPIAU on December 13, 2010 at 9:19 PM said...

oh idup aku tak keruan tanpa laki aku wei hikhikhik..

iqbalhakimi on December 13, 2010 at 9:36 PM said...

Allah swt cipta adam dan hawa untuk saling melengkapi antara satu sama lain... =)

Izamir Ridzwan on December 13, 2010 at 9:53 PM said...

lelaki memerlukan perempuan..perempuan memerlukan lelaki =)

AKU DIA DAN VESPA on December 13, 2010 at 10:00 PM said...

lelaki or pompuan same jerk..macam penimbang tuhh.. betoi la saling melengkapi..owh.. like entry nie..:)

✿ CikCimi on December 13, 2010 at 10:14 PM said...

yeah.
betol.
they still need each other.
:)

bungakuning . on December 13, 2010 at 10:23 PM said...

lelaki dan perempuan : saling melengkapi antara satu sama lain :)

Puteri Iqa Izyan on December 13, 2010 at 10:30 PM said...

dush. dua2 same hebat. :D

NOOR FATIN on December 13, 2010 at 10:51 PM said...

sgt2 setuju! masing2 ada kekurangan dan kelebihan! huhu

btw, blog awk dah masuk dalam bloglist sy :)

shada wentz on December 13, 2010 at 10:59 PM said...

HAHAH.. tudia.
jawapan perfect! XD

pink pearl lady on December 13, 2010 at 11:01 PM said...

lelaki dan perempuan masing2 ada kelebihan & kekurangan,masing2 di ciptakan untuk melengkapi antara satu sama yg lain........

Heidi Shafiq on December 13, 2010 at 11:05 PM said...

dua2 best.. :)

AsmadieAnuar on December 13, 2010 at 11:17 PM said...

itu sy setujuuuu

sarah-najwan on December 13, 2010 at 11:19 PM said...

tgk aje dacing tu..
sama berat je timbangannya
jadi sama shj ada sifatnya
beza fizikal dan peranan shj..

jgn dok ngutuk2 sb org yg dikutuk itu bakal isteri atau suami uolls

Erika Allyias on December 13, 2010 at 11:26 PM said...

betul betul :) saya setuju!

Solihin Zubir on December 13, 2010 at 11:29 PM said...

lelaki dan perempuan sgt berbeza dari segi fizikal.. so, 'bergaduh' lah di tempat yg betol.. haha..

NS on December 14, 2010 at 12:23 AM said...

sangat setuju dengan jwpn ringkas itu! =)

syAzAnA on December 14, 2010 at 1:22 AM said...

sokong. xde manusia yang perfect kat bumi Allah nie. semua saling melengkapi.

yad'z on December 14, 2010 at 1:27 AM said...

kaum adam dan hawa saling menyalahkan satu same laen....
tapi akhirnya, itu jugalah yang dicinta, disayang, dimanje, dipeluk. dan segala di lagi lah.... sambung jenjalan,,,lalalaa...~

Nurulbadiah Lai on December 14, 2010 at 6:08 AM said...

gaduh2 part yg paling xsuke sekali..bazir mase kn..xyah salahkn satu sama lain..dh tuhan ciptakan mcm tu

cik miera on December 14, 2010 at 8:11 AM said...

stuju ngan nurulbadiah..
buang lasa la gaduh2..wat sakit hati..nyampah je.

Mais on December 14, 2010 at 8:38 AM said...

kdg2 gaduh nie, kita blh thu perangai sebenar dia mcm mne....tpi kalo gduh terlalu kerap,,,mmg nyamph pon...huhuhu

apezs shah on December 14, 2010 at 9:14 AM said...

betol² lelaki dan wanita adalah satu tetapi lain jantinanya.. tanpa sebelah pihak, satu lagi pihak xkan wujud.

apezs semangat selasa dtg sini dan follow...=)

Gayahspears on December 14, 2010 at 9:41 AM said...

seyes tak phm..hahahaha

cik-terompah on December 14, 2010 at 10:43 AM said...

laki pompuan.. saling memerlukan...

pN.rOs on December 14, 2010 at 11:01 AM said...

ala kan permpuan dijadikan dari rusuk lelaki... tader perempuan ksian rusuk tu tak cukup se... kan incik naz kan

East_Arm a.k.a Izham Zainul on December 14, 2010 at 11:16 AM said...

Menang jd Arang, Yang kalah Jadi Abu... So... No point utk gaduh...

nur on December 14, 2010 at 11:51 AM said...

gado ye jagn tak gado..
ALL IN ONE

lalink7 on December 14, 2010 at 12:27 PM said...

pendeknye entri..sapo gado? xtau pun..

Cik Tom on December 14, 2010 at 3:48 PM said...

pmpn lelaki..slg melengkapi..

Sha Shakina on December 14, 2010 at 4:31 PM said...

setuju!!!

darkbatman on December 14, 2010 at 9:29 PM said...

pro n kontra.. dua2 ade bgs n x bgs..

Ain Zulaikha on December 14, 2010 at 9:39 PM said...

awat macm tu? hahahha

geekz36 on December 14, 2010 at 10:27 PM said...

lumrah dunia, setiap benda ada pro dan kontra.

Jangan lupa vote No. 383 /// Pilihan 10
Undi No. 383 sekarang!!!
Muchas Gracias !
Kop Khun Krap !
Arigatô gozaimasu!

 

Designed by #