Wednesday, November 10, 2010

Apa rosak RM65 juta ubahsuai Seri Perdana


"Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar terus mempersoal tindakan kerajaan menyediakan peruntukan sebanyak RM65 juta untuk pengubahsuaian kediaman rasmi Perdana Menteri, Seri Perdana di Putrajaya. Mahfuz sewaktu berbahas di Dewan Rakyat petang semalam berkata, peruntukan yang begitu tinggi itu amat tidak wajar hanya untuk mengubah suai kediaman Perdana Menteri yang masih dalam keadaan baik." - sumber : harakahdaily


u all penah p seri perdana?? den ponah pegi. atas jemputan dato najib waktu hari raya Aldilfitri yang baru lepas. u all tau tak berapa besar rumah PM tu??boleh la memuatkan dalam 5000 org kot.rumah aje tau.tak termasuk halaman rumah die.


serba sikit kronology seri perdana :

dibuat/dibina : 1997 --> kos rm24 juta
selengara 1 2005---> kos 5 juta
belanjawawan 2010 ---> kos rm64 juta


so u all, camner??u all punyer rumah ade camni x?? ade x antara kita yang duk kat rumah kos rendah lagi??ramai lagi rakyat duk kat dlm pondok, bwh jambatan , aduan rakyat pon ade tiap2 minggu bising pasal masalah rakyat, bersamamu tiap2 minggu mintak duit, duit pulak bagi kat PM, hehe best kan duk kat negara berkebajikan cmni??:P


p/s: cm biasa, dua-dua side wa tibai, mane2 yang den rase tak berkenan den tibai, takkan nak jilat jer pemimpin yang buat salah.ehe


27 comments:

Khumaera Ismail on November 10, 2010 at 2:35 PM said...

pergh..gile ar..duet rakyat habis ke situ rupenye..huhu~

aNa d'sKoDenG on November 10, 2010 at 2:37 PM said...

errmmm...mereka ada kuasa

Ieda Al-Habsyi on November 10, 2010 at 2:42 PM said...

duit aku tuuu...

aneesa ♥ on November 10, 2010 at 2:44 PM said...

duit tu dapat bantu pada yang lebih memerlukan. baik bersederhana saje dalam apa apa pun -___-

alangkah baiknya dapat dengar pendapat pendapat rakyat di luar sana..

banyak lagi benda yang lebih penting aittt -___-

Rozuan Ismail on November 10, 2010 at 2:48 PM said...

entahlah.. no komen pasal kerajan sekarang ni..nak cakap lebih2 takut kena saman..senyap je la..Tuha tu maha adil..Yang dianiaya akan dapat ganjaran yang setimpal

::wan fadhilah:: on November 10, 2010 at 2:51 PM said...

satu je nak cakap: pembaziran!

Peri PiA on November 10, 2010 at 2:51 PM said...

hanya menyewa pangsapuri RM500 sebulan

Pujangga on November 10, 2010 at 2:53 PM said...

haha pujangga ni orang asal putrajaya...da dkat 11 tahun ddk sini..hmm x pelik pun benda nih..mmg menjadi adat setiap kali tuka pm,hiasan dalaman akan ditukar..bajet ikut taste la...macam najib,mana ada dye ddk sri perdana...ddk umah sendiri tp sibuk nk ubahsuai sri perdana...kubah hijau yg luntur warna tuh xnak lak cat...dok perabih wat hiasan dalaman

Shahrizah on November 10, 2010 at 3:04 PM said...

mahal sangat tu, membazir duit rakyat....ramai lagi orang miskin di negara kita ni..

chentamiera on November 10, 2010 at 3:20 PM said...

membazir..mempergunakan wit rakyat..

FareedSairi on November 10, 2010 at 3:24 PM said...

@Pujangga
fuh...yg ni pedas.ngehehehe

ieyza on November 10, 2010 at 3:25 PM said...

me dok kuarters jerr....bak sejuta...nak beli umah sendiri...huhuhu

Anonymous said...

emm...x tau nk ckp ape pasal kera-jaan skrg ni..sbb tu dh 2 tahun kakitangan kera-jaan x dpt bonos..ini tidak adillll....

miss fatihah on November 10, 2010 at 3:39 PM said...

um mcm ni lah pemimpin mlaysia

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on November 10, 2010 at 3:42 PM said...

tolong mangsa banjir lagi bagus

LATEST ENTRY

TUTORIAL CARA NAK ASINGKAN KOTAK KOMEN

HIDUP DI KAMPUS: INDAH ATAU SEBALIKNYA?

Nur Azila Ismail on November 10, 2010 at 4:01 PM said...

ish2 pembaziran yang sangat dahsyat . boleh buat banyak benda yang berguna dgn duit tu

bantulah rakyat ke , mangsa perang ke , mangsa bencana alam ke . ish3

jgn salahkan penduduk Malaysia kalau makin ramai yang menentang kerajaan :)

MuJE on November 10, 2010 at 4:30 PM said...

bila la malaysia nak maju kalo camni...

suffer8zine on November 10, 2010 at 6:01 PM said...

bapak ah, gile semua tu duit rakyat!


Terkini : Contoh gurauan manja

suffer8zine on November 10, 2010 at 6:01 PM said...

bapak ah, gile semua tu duit rakyat!


Terkini : Contoh gurauan manja

diana on November 10, 2010 at 10:00 PM said...

rakyat melarat dia tak nampak ke?
bodo..

Ciklinn on November 10, 2010 at 10:01 PM said...

ala biarlah.... kesian kat najib nak pakai bekas2 pak lah.. :P hihhihhi....

kita tukar moto 1 malaysia.... rakyat mendahulukan... bukan didahulukan... arghh....

Tomato Gurl's Life on November 10, 2010 at 10:44 PM said...

najib ke bini najib yang nak pakai mewah2 tue??oppsss..hahaha

Whoda on November 10, 2010 at 11:46 PM said...
This comment has been removed by the author.
shapoji on November 11, 2010 at 12:52 AM said...

kemak ko...nie misti ader kaitan ngan rosmah....gelap duit ka???? wei ramai lagi merana....comeon la....nak jtuh skit lagi ker???

IRAH HAJERAH AZMAN on November 11, 2010 at 2:51 AM said...

64 juta. ok. tahniah! :|

NurAqilah on November 11, 2010 at 3:04 PM said...

Rasulullah bersabda,” Jika seorang pemimpin menyebarkan keraguan dalam masyarakat, ia akan merusak mereka.” (Riwayat Imam Ahmad, Abu Dawud, dan Al-hakim).

wanda arry on January 31, 2011 at 8:32 AM said...

65 Juta...dwet tu boley beli bnyk umah kot....adui..membazir2

 

Designed by #