Thursday, October 28, 2010

laporan ketua audit negara 2009

serba sedikit info mengenai laporan ketua audit negara 2009:

1.Pentadbiran kerajaan negeri Pulau Pinang mencatatkan hasil pendapatan paling tinggi buat dua kali berturut-turut - ia berjaya memungut RM1.1 bilion dalam dana terkumpul bagi seluruh tahun 2009.

2.Kerajaan persekutuan telah terlebih belanja RM4.83 bilion tahun lalu. Ini merupakan defisit
kedua tertinggi selepas tersasar bajet operasi RM5.7 bilion pada tahun sebelum itu

3. Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang hari ini mendedahkan bahawa hutang negara pada tahun lalu berjumlah RM362.39 bilion, iaitu paras yang paling tinggi dalam tempoh lima tahun

4.Pelajar tak layak juga dapat wang Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM)


sumber berita : malaysiakini.com

p/s : penin~ knp info2 cmni xde dalam media2 utama cm rtm1, tv3, utusan dan berita harian??


7 comments:

izyanty collection on October 28, 2010 at 9:59 AM said...

depakan kroni kerajaan 2pasal xsiarkan huhuhu..ape2 pun akak xsuka DAP pegang penang nie...kitaorang dok penang nie tau arr keadaan yg sebenar camna...

bloh u berat arr..cuba tukar kat RECENTLY UPDATE xyah letak simbol blogspot (B),lebih ringan xletak simbol tu.

aibaks on October 28, 2010 at 10:22 AM said...

bai.. isu ni panas.. klu orang semua tahu.. bahaya beb.. hehe

Anonymous said...

dulu pun sapa pegang penang walaupun melayu menang banyak

Ciklinn on October 28, 2010 at 11:49 AM said...

i like rumah baru.... merah n hitam yg pastinya sangat menawann

alyrds on October 28, 2010 at 12:39 PM said...

biasa la tu. yg penting negara aman dan sejahtera.... jgn kucar-kacir. asam-pedas dlm dunia politik mmg camtu..yg penting apa yg dah aku ckp td...

NARDtheNERD on October 28, 2010 at 5:14 PM said...

ini apakahh?
issh. migrain dahh.
u punya pasal la ni. :))

Faezah Hannah Al Baj on October 28, 2010 at 9:51 PM said...

minggu ni jpn johor nk audit sekolah i~ adehhh..semua cikgu sibuk settlekan filing!

 

Designed by #